خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/13 - 09:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
دهقانی:

تحقیق و توسعه موجب کاهش هزینه‌های تولید، ارتقای کیفیت و رشد تیراژ می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت:هیچ بنگاه تولیدی هدفمند و با برنامه‌ای نباید از تحقیق و توسعه غفلت کند.

الهویردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره ضرورت الزام واحدهای تولیدی به تحقیق و توسعه، گفت: تحقیق و توسعه جزو تفکیک‌ناپذیر هر تولیدی و موتور محرک و تحول هر صنعتی است به همین دلیل هر واحد تولیدی باید بخشی از درآمدهای خود را در حوزه R & D هزینه کند.



نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحقیق و توسعه، دانش روز را در صنایع عملیاتی می‌کند و موجب کاهش هزینه‌های تولید، ارتقای کیفیت و رشد تیراژ تولید خدمات و کالا می‌شود.



وی اضافه کرد: هیچ بنگاه تولیدی هدفمند و با برنامه‌ای نباید از تحقیق و توسعه غفلت کند زیرا اگر واحد تولیدی با این مهم بیگانه باشد، به این معنا است که به سمت انحلال پیش می‌رود، در صورتی که واحدهای تولیدی فقط به دنبال حفظ شرایط موجود باشند، با توجه به سرعت پیشرفت علم و فناوری و تکنولوژی در جهان امروز، نه تنها این هدف محقق نمی‌شود بلکه واحد تولیدی نیز از گردونه رقابت حذف می‌شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اگر واحد تولید یک تولیدکننده واقعی و به دنبال جهانی شدن باشد، باید بخشی به نام R & D  داشته باشد و به این بخش نیز توجه ویژه کند، تصریح کرد: در شرایط فعلی تولیدکندگان باید به جای اینکه درصدد ایجاد بازار انحصاری برای خود باشند، به سراغ تحقیق و توسعه روند که علاوه بر بازارهای داخلی بتواند در بازارهای جهانی نیز حضور یابند./



پایان پیام

  • کد خبر : 373976
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار